Andra tankar

 Nu var det min tur (Anders) att skriva här i bloggen igen. Det är roligt att ni är så många som väljer att följa oss här! Förra gången jag skrev var det flera som kommenterade och tyckte att det var intressant att läsa mina tankar. Det är rätt många praktiska saker som snurrar i skallen inför flytten till Rumänien just nu. Det handlar om allt från boende, transport och arbetsbeskrivningar till möbler och hur allt skall transporteras. Vissa saker känns väldigt viktiga, medans andra tankar är på ett mer personligt plan. 

Just nu funderar jag faktiskt endel på hur jag ska kunna träna där nere i Marghita. För mig är det viktigt att hålla kroppen i trim för att må bra. Jag gillar att röra på mig. För det mesta blir det en löprunda precis när jag kommit hem från jobbet. På måndagskvällar spelar jag padel med kompisar. Det har jag gjort i nästan två år nu. Det är så kul!


När jag var yngre kastade jag frisbee. Vi var rätt många killar i Värnamo Filadelfia som kastade ihop. Det blev t om endel tävlingar. Jag har faktiskt ett SM- brons i GUTS som jag brukar skryta med inför mina barn.


Intresset för frisbee har kommit tillbaka på ”äldre dar” och som ett tecken, så har vi faktiskt en discgolfbana i vårt kvarter där vi bor nu. Den är inte så lång, men tillräckligt lång för en kvällsrunda. Den ligger så man samtidigt kan njuta av solen som sakta dalar ner mellan trädtopparna. Men suset som hörs är inte från trädkronorna utan från E4:an som går strax nedanför. 


Annars brukar jag kasta i Knektaparken som ligger vid Rocksjön, nere i Jönköping. Det är en skön bana, men just nu är den i ”blåsväder” då de andra som vistas i parken höjer sina rösten på Jönköpingsposten insändarsidor. De kräver att banan läggs ner eller flyttas. De tror (citat) ”att frisbee kastarna ska skjuta huvet av de som flanerar förbi i parken”. Riktigt så illa är det väl inte?!


Jag ”drömmer om” att få skicka ner några frisbeekorgar till vårt område i Marghita. Det skulle vara så kul att få lära ungdomarna i FCE att kasta och kunna göra det tillsammans med dem ute på FCE:s gård precis utanför där vi kommer att bo. Egentligen hade ju en utebana för lite padel inte suttit fel. Men den drömmen är förstås inte realistisk. ”Någon måtta på drömmarna får det väl ändå vara” (Citat; från min Camilla som inte ser skillnad på en puck och en boll..).  


Så jag får väl nöja mig med lite joggingturer i grannskapet. Om jag vågar förstås. För jag har hört att det finns lösa hundar som man bör akta sig för ute på vägarna. Volontärer som jag träffat har berättat hur dom blivit jagade av hund. En gång blev en joggande volontär jagad av en galen gås. Det vill man ju inte vara med om. Eller hur! 


Jag har en idé om att köpa ett löpband i Sverige och skicka ner med en av lastbilarna. Det skulle vara perfekt att ha på området så jag kunde springa på det när jag får tid och lust. Jag har hört att det finns ett gym lite längre ner på gatan där vi ska bo. Det ska jag förstås testa. Kanske vi kan gå dit tillsammans Camilla och jag. 


Ja, ni hör vad mycket det finns att fundera över. Dock tror jag att allt kommer att lösa sig när vi bara är på plats. Tills dess får jag fortsätta att fundera. Kanske Du som läser det här har några tips eller kanske t om ett löpband som du vill skicka med mig när vi åker ut!


Önskar Er alla en go helg 😎 Vi ska åka och hjälpa dottern och mågen i Göteborg med lite fix i deras lägenhet. Tiden som är kvar tills vi åker spenderar vi gärna med våra barn. Man får passa på så mycket man kan. Sedan när vi är i Marghita kommer det bli middagar och möten på FaceTime. Allt har sin tid. Men nu är nu.







Kommentarer

Populära inlägg