Tillbaka igen

 Efter två månaders sommarlov från bloggen, så är det dags att fatta pennan och skriva igen. 


Vilken sommar vi har haft! Vädret har gång efter gång överträffat sig själv. Det var länge sen vi  badat så mycket i svenskt vatten! Vi har ätit glass i stora lass (förutom Camilla som inte gillar glass för att den är för kall ..) och jagat MASSOR med getingar, som älskat allt det söta som har serverats.  


Under de varmaste veckorna, jobbade vi fortfarande, men vi passade på att ta oss ut till sjöar på kvällstid. Kvällsdopp med mat på en filt, vid en sjö, har genomgående varit det normala denna fina sommar.


När vi sen äntligen fick semester så åkte vi till havet. Två gånger har vi varit i skummeslöv hos svärföräldrarna som har stuga där. 


Sen har vi badat i Vättern! För oss är det en ny bekantskap. Det finns så många fina stränder med sand eller med sten som man kan bada vid. SMHI har dag för dag styrt, vilken sida av Vättern som vi valt att besöka.


I helgen avslutade vi semestern med en weekend i Göteborg, på hotell med våra barn och barnbarn. Där och då kom det över mig att vi snart ska lämna. Till helgen är det två månader tills vi åker. När vi satt på en restaurang med alla omkring oss (jag med minsta barnbarnet i famnen) så rann det tårar nerför mina kinder. Min dotter (mor till bäbisen i min famn) frågade varför gråter du mamma? Jag svarade ”för att jag älskar lilla M så mycket”. Jag ville inte erkänna att tårarna kom när jag tänkte på hur det kommer bli när vi bor i ett annat land. 


Som med allt, så är det med blandade känslor vi går in i denna hösten. Lika jobbigt som det är att lämna, lika roligt är det att äntligen får åka! Rent krasst så kommer vi inte kunna ses varje vecka, men när jag tänker närmare på det, så går det ju ibland rätt länge mellan gångerna tills vi kan ses, här och nu. 


Tack och lov, så finns ju face-time. Under Corona har vi övat, och det har ju gått riktigt bra. Väl i Margitha kommer vi boka in fika, luncher mm med er alla på face-time. Bjud gärna med oss på länk när ni har något som ni tror att vi skulle gilla att vara med på! 


Dock tänker vi att vi kommer att ha mycket att göra och sätta oss in i när vi väl kommer ner. 

I Margitha finns det många som ser fram emot att vi, tillsammans med Barbro o Lars skall komma på plats och utifrån rådande omständigheter komma igång med projekt efter projekt igen. 


Nu, den närmaste tiden, ska vi träffa de som kommer vara våra utsändande. Så när vi bloggar nästa gång hoppas vi kunna berätta mer för er. 


Tills dess ska vi passa på att fortsätta träffa våra barn och barnbarn så mycket vi bara kan. 

Vi skall avsluta våra jobb, packa ner ännu mer i våra flyttlådor samt boka flygbiljetter och verkligen HOPPAS att vi kommer iväg! För hur det än är, så beror MYCKET på coronaläget i världen. Må vi få en höst där vi kan öppna upp och börja leva lite mer tillsammans än vi gjort innan. Inget blir som förr, men allt kan bara bli bättre. 




Kommentarer

  1. Hej!
    Lyssnade till din berättelse på TBN Nordic.
    Mycket intressant.
    Guds Välsignelse till er båda i ert arbete i Rumänien.
    Lennart Svensson.Lanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg