Ny säsong

 I torsdags slutade jag min tjänst på AGES i Värnamo efter 23 år. Var har dom åren tagit vägen? Det kändes allt lite konstigt när jag gick ut genom dörrarna men samtidigt har vi ju planerat detta under många år. 


När jag började på AGES för 23 år sen så var företaget i privat ägo och hette Värnamoindustri. Jag hade blivit ”headhantad” som de unga brukar säga; uppringd av en av ägarna som ville att jag skulle börja där.


Då var det bara 22 anställda mot ca 80 som det är nu.


Sen dess har företaget utvecklats från kanske 10 till nu 50 automatstyrda maskiner som svarvar/fräser (skärande bearbetning) ståldetaljer till fordonsindustrin. Främst till Volvo och Scania. 


Jag har under hela tiden arbetat på lagret. Då för 23 år sen var det extra intressant att lagret var datoriserat (automatiskt höglager).  Det var en nyhet, och jag fick vara med och starta upp detta. 


Det var en så stor nyhet, så jag fick ofta visa hur det fungerade när cheferna hade besök. 


Jag minns också att våra barn fick följa med mig och besöka jobbet ibland. De tyckte att det var kul att se när de datoriserade kasetterna kom ner och de var imponerade av de långa järnstängerna som låg i kasetterna. När de kom hem hade de fickorna fulla av små avsågade bitar som dom hittat i skroten. Dessa använde de i  leken. Vår dotter använde sina bitar som pallar i sitt dockskåp, och ”den lille” sonen använde sina bitar när han lekte med lastbilar som packades med järnskrot.


Under åren har mitt arbete varierats, och det är kanske en av orsaken till att jag stannade så länge. Även arbetsmiljön, med fina arbetskamrater har förstås gjort sitt. Det är viktigt att man trivs på jobbet!


Detta tar jag med mig in i det nya. I Rumänien kommer jag att få arbetsleda de som arbetar i secondhand samt jobba tillsammans med killarna i biltvätten samt i depån.


Jag ser fram emot många spännande år i Margitha. Där vi tillsammans får göra skillnad i många familjers liv. ”Det bästa ligger framför” och det tror vi verkligen på jag och Camilla. 


Kommentarer

Populära inlägg