Resan går vidare

Jag har verkligen ingen lust att blogga. Efter tre år och två månader med bloggen så känns det som om det har tagit precis stopp. Jag läste någonstans att det är ”ute” att blogga. Men på en annan sida stod det att 52 % av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet, nästan varje dag. Det är ju ändå en stor procent. 

Ni som valt att följa ”vår resa” är trogna läsare. Vi har haft samma antal läsare sen vi startade och det är ju en morot till att vilja fortsätta skriva. 

Men att slaviskt producera en text till varje torsdag, det kan jag inte alltid förmå mig att göra. Jag har märkt att tiden inte längre räcker till det. Sen vi blev ”ensamma svenskar på plats” så har vi så mycket mer att göra. Allt tar sin tid. 


Just nu har vi vinkat av vår äldsta son med familj som äntligen har varit på besök hos oss i Rumänien. Det har varit så roligt att få ha barn och barnbarn här hos oss!

Vårt femåriga lilla barnbarn har tyckt att det varit spännande att få besöka förskolan och Afterschool med alla dess barn. Tänk att det finns femåringar i Rumänien också!  


Efter dem fick vi besök av ett par från Värnamo. Nära vänner till oss. Det är så roligt att få visa dem vad vi gör, hur det ser ut och hur vi bor. 

De var så nöjda med besöket. De hade inte uppfattat HUR mycket olika projekt vi jobbar med. Att FCE faktiskt är en väldigt stor organisation. Det fick de se på plats!


Nu väntar vi på alla volontärer som ska besöka oss i april/maj. Totalt är det 35 personer som vi kommer att få välkomna framåt. Det känns kul. 

Speciellt när vädret är så skönt som det är nu! 

I år kom sommaren en månad tidigare. Rapsfälten står redan gula och äppelträden i blom. 


Ja, det finns inte så mycket att vara ledsen över. Vi har det bra. Jag kan tänka mig att min ”bloggarlust”snart är tillbaks igen. Jag brukar alltid få mera inspiration när våren och sommaren kommer. Fortsättningsvis så kommer jag hålla mig till varannan vecka här. Blogg varannan vecka alltså.


Däremellan får ni hålla utkik på vårt Instagram och EFI fadders Facebook. Där delas bilder och händelser flitigt som vanligt. 


La revedere - på återseende! Njut av våren, jag hörde att den är på G därhemma (igen). 


Kommentarer

Populära inlägg